Vind het beste call center aan de laagste prijs
Het klinkt ouderwets, maar een call center is en blijft enorm veelzijdig: prospects bellen, klanten opvolgen, marktonderzoek, enquêtes, … Afhankelijk van uw noden kan een call center u heel veel tijd, geld en energie besparen. Meer informatie? Wij brengen je graag in contact met enkele uitstekende call centers.
Een call center betekent een boost voor uw verkoopcijfers. Cold calling van oude leads, klanten en prospects is een titanenwerk, maar kan je heel wat extra verkoop opleveren. Een call center maakt het mogelijk om grote aantallen mensen op te bellen op een kostenefficiënte manier.
Inboud of outbound, een call center past zich aan om aan uw noden te voldoen. Bij inbound telemarketing neemt het call center binnenkomende oproepen van nieuwe en/of bestaande klanten op. Bij outbound telemarketing neemt het call center zelf het initiatief. Zij bellen een oude klant, prospect, of vreemden (cold calling) op en stellen uw product of dienst voor.
Call center medewerkers zijn experts in hun vak. Ze zijn het gewoon om mensen te woord te staan en kunnen snel opgeleid worden om aan jouw specifieke noden te voldoen.
Sommige termen zorgen wel al eens voor verwarring bij mensen die op zoek zijn naar een Telemarketingoplossing. Even een kleine uitleg bij een aantal complexe termen:
- Inbound telemarketing: inbound telemarketing is een oplossing voor wie een tijdelijke toestroom aan telefoontjes verwacht, of een klantendienst wil laten runnen door een callcenter. Het callcenter neemt binnenkomende oproepen van nieuwe en/of bestaande klanten op.
- Outbound Telemarketing: Bij outbound telemarketing ligt het initiatief van het telefoongesprek bij het callcenter zelf. Zij bellen een oude klant, prospect, of vreemden (cold calling) op en stellen uw product of dienst voor.
- Scripts: telefoonscripts worden vooral gebruikt bij beginnende telemarketingagents. Concreet staat op een script wat zeker gevraagd moet worden. Een telemarketeer verkoopt enorm veel verschillende producten op een beperkte tijd. Op zich heeft een werknemer van een Call Center dus niet de tijd om uw product volledig te leren kennen. Met een script krijgen ze een antwoord op een aantal basisvragen en kunnen ze dus aan de slag.